Skip to main content

PG One: 圣诞夜 Christmas Eve (the first hook and the first verse)

Christmas Eve is the song that caused PG ONE to be banned because of obscenity and lines that describe drugs in the lyrics. The following lyrics are the first hook and the first verse of the song.

Video with Chinese lyrics in subtitles:
https://www.youtube.com/watch?v=yaoJIQjgvZY

Written by Beibei红花会贝贝, PG One, A Zhi阿之, Ding Fei丁飞, K9999


跟我去过圣诞节
像电影的情节
跟我去过圣诞节
早订好了包间
跟我去过圣诞节
花光所有钱
马上过圣诞节 过圣诞节
白天睡觉晚上吼
纯白色的粉末从板上走
和Homie roll起 怕的都去休息
在我出发之前我们先要点上口
一个不要脸的Bitch开始手发闲
结果告诉我她九八年
想我干了她按着她灌了她
想让我办了她
她装作自己已抽醉
还是算了吧 算了吧 站在那看着她
她却说你所有的歌我全都会
因为想法从不封建
今天可以到我家里一边看雪一边Party
懂事的妞主动向我靠近从不用我发力
眼睛里只有Versace 变成我手里的芭比
嘴里塞满Money眼神麻痹坐上玛莎拉蒂
现金给你当礼物 穿上红白色的打底裤
Bitch都来我的家里住
全部撅起屁股 COS圣诞小麋鹿
就骑在她肩上 把燃料抽精光 唱《铃儿响叮当》
说我太强壮 那刺眼的阳刚 像她爱的Kingkong

English Version (translated by me):

Let's celebrate Christmas together
Like film plots
Let's celebrate Christmas together
I've already booked the room
Let's celebrate Christmas together
Squandering all money
Christmas is right now. Christmas!
Sleeping at day and shouting at night
With pure white powers walkin' on the floor
I roll with my homie. Those scared are resting
Before I set out we spark some
A bitch has nothing to do
But telling me she's 98’
And wants to be banged, pushed, liquored
And f*ked
She pretends that she's stoned
Forget it. Forget it. I stand there watching her.
But she said “I know all your songs”.
I'm never prudish
“we can watch the snow while partying at my home tonight”
Hotties approach me. I don't bother making a move.
Only Versace in their sight, they become Barbie dolls at my hand
With mouth filled with money, they ride in my Maserati
Cash is your gift. Put on red-white legging.
Bitches all come to my house
Raising their butt cosplaying little Christmas reindeers
I ride on her shoulders, exhausting my fuels and singing Jingle Bells
She says I'm too strong. That dazzling masculine is like her love King Kong

Comments

Popular posts from this blog

J-Fever小老虎: 无人喝彩 Nobody Cheers

Nobody Cheers was released in 2012. The song describes the restricted freedom of citizens using metaphors and symbolism. Link:  https://www.youtube.com/watch?v=jsVaeCLJjHs Written by J-Fever The Chinese lyrics are from  https://y.qq.com/n/yqq/song/001bBwFm4IFByr.html 当台上空空如旷野 台下泱泱成大河 崇拜 回味 高潮 眼泪 都有些不合时宜 或者说 这里需要一点灯光 对 就照在那儿 再往右一点 不 再往后一点 对 就照在那儿 舞台正中央 舞台正中央 零零碎碎喊万岁 熙熙攘攘排着队 一束追光照在身上 全民失态无人喝彩 零零碎碎喊万岁 熙熙攘攘排着队 一束追光照在身上 全民失态无人喝彩 孤独生孤独 泛滥得想吐 纵横交错的金属发酥 路灯的普照下 你姗姗来迟 困在花园中 我埋头继续种树 算了 我还是想见你 就算翻过墙之后 又能去哪里 显然这晚上很亮 笔直但不通畅 流亡者胸前的奖章 停不了的推土机和通货膨胀 有多少歌写给此刻 大减价的狂热 正冷漠地按摩每个懦弱游客 最伟大的大盗请你偷走日落 从被掐住的喉咙传来一声 让明天早上这个事实消失 让刮胡刀和口红都消失 拆开忙字心死 挂电话之前重复了太多次 唯独忘说了一个字 哎 零零碎碎喊万岁 熙熙攘攘排着队 一束追光照在身上 全民失态无人喝彩 零零碎碎喊万岁 熙熙攘攘排着队 一束追光照在身上 全民失态无人喝彩 我知道这只是一个平淡的时刻 但还是搞不懂 是谁制造了饥饿 陌生人 请跟我并肩走一段吧 在这个无限的晚上 突然地散步 园公 院影电 角拐 场商 站车火 梯电 台阳 塔视电 发沙 聊无 寓公 铁地 不停地修改 更多的差异 听见了所有没有入睡的等待 谁在鼓掌 天安门前唯一的乞丐 尽情崇拜

GAI: 沧海一声笑 The Sea Laughs

The Sea Laughs was first performed at the stage of Hunan TV Singer 2018. As a stunningly innovative attempt to combine Jiang-Hu style and poetic language with hip hop music, it immediately went extremely popular on Chinese media. However, as the state banned hip hop in mainstream media, the song was removed from the music store. Link:  https://www.youtube.com/watch?v=3PazbAYoHK8 Lyrics by Huang Zhan黄霑, GAI, Lin Du临渡 Composer: Huang Zhan黄霑 Arranger: Song Yang宋阳 The Chinese lyrics are from  http://www.yue365.com/getgeci/38099/407635.shtml Cang Hai Yi Sheng Xiao 沧海一声笑 Tao Tao Liang An Chao 滔滔两岸潮 Fu Chen Sui Lang Ji Jin Zhao 浮沉随浪 记今朝 Cang Tian Xiao Fen Fen Shi Shang Chao 苍天笑 纷纷世上潮 Shui Fu Shui Sheng Chu Tian Zhi Xiao 谁负谁胜出天知晓 He Chu Sheng Xiao 何处 笙箫 Qin Sheng Ru Qiao 琴声 入鞘 Wo Yi Huang He Shui Zhan Mo Hui Hao 我以黄河水 蘸墨挥毫 Ke Lu Zheng Yao, Jin Sheng Ru Dao 可路正遥 今生如刀 Ruo Yi Shang He Zui Kan Wo Wei Lao 若一晌喝醉看我未老 Yao Hai Kuo Tian Gao 要海阔天高 Gao Sheng Da Xiao 高声

LIL-EM那吾克热/Al Rocco: Rep that Culture

Rep that culture was performed by Al Rocco and LIL-EM in episode 5 of the Rap of China season 2.  Link:  https://www.youtube.com/watch?v=zLDpQmHh0J0 Lyrics by Al Rocco and LIL-EM Composer: Al Rocco and LIL-EM Arranger: Wan Chen万辰 The Chinese lyrics are from  https://y.qq.com/n/yqq/song/004QehZI1cenOb.html What's up bro What's puppy You're good You already rep that culture You alreay know bro I am made in China 我们拥有不同的脸 不同的眼 I am made in China 凝聚在一起去冲破天 We all made in China what We all made in China what We all made in China what Put it up Put it up Put it up Put it up Al Rocco: 我们每个都有一条龙 我们武功都有李小龙 飞到天空好像孙悟空 其实我和你们并不同 我和你都是黄的种 我的兄弟你们看的懂 我的力和你的力一起 可以改变我们这个世界 你和我我和你 其实我们没有什么太大的区别 我们有一样的时间 每个都不同的经验 要代表我们的五千 我要代表我们的五千 说实话中国人六 我们都 keeping it real 我们都经历太多 Now they know how I feel 我们都龙的传人 我们都龙的传人 我们都龙的传人 China man repping that China game I am made in China 我们拥有不同的脸 不同的眼 I am made